Jak się zorganizować - poradnik w 7 krokach - my-motivator.pl Jak się zorganizować - poradnik w 7 krokach - my-motivator.pl my-motivator.pl
Zaufanie i organizacja
Jak się zorganizować – poradnik w 7 krokach
Październik 17, 2013


Pewnie sami zauważyliście jak wielkim problemem jest brak koncentracji na zadaniach które przed sobą stawiamy. Aby osiągać nasze cele szybciej, z większą dokładnością i lepszymi rezultatami musimy się na nich w pełni koncentrować. Niestety otocznie wpływa na nas w tym aspekcie bardzo negatywnie, a co za tym idzie nie możemy rozwinąć swoich skrzydeł jeśli nie nauczymy się silnej koncentracji na zadaniach.

Jak koncentrować się na zadaniach

Przedstawię wam tutaj listę kroków które należy wykonać. Jedne są banalne inne bardziej skomplikowane. Ważne jest to, aby postępować dokładnie według tej listy ;) Zatem najpierw skrótowo, później rozwijamy.

  • Stwórz listę dziennych, tygodniowych i miesięcznych zadań
  • Ułóż je w kolejności od najważniejszych do najmniej istotnych
  • Rozdzielaj zadania układając je w odpowiednie miejsca twojego kalendarza
  • Dziel duże zadania
  • Analizuj progres
  • Bądź elastyczny
  • I trzymaj się terminów

Zatem do roboty – krótki opis kolejnych kroków.

Stwórz listę dziennych, tygodniowych i miesięcznych zadań

Praktycznie na każdym kroku podkreślam, że słowo pisane ma niesamowita moc. Również tutaj nie mogę o tym zapomnieć. Właśnie dlatego radzę Ci abyś sporządzał plan swoich działań na dłuższy oraz krótszy zakres czasowy. Dużo łatwiej będzie wykonać Ci wszystkie zadania, jeśli spojrzysz na nie kompleksowo.

List-to-do ;-)

List-to-do ;-)

Zacznij po prostu od wypisania ich na listach. Na pierwszej wpisz tylko to, co niezbędne. Na drugiej dopisz kilka kolejnych… itd… Na zakończenie przeczytaj sobie wszystkie zadania i bądź z siebie dumny;-)

Ułóż je w kolejności od najważniejszych do najmniej istotnych

Drugi krok jest niemniej ważny.  Podziel te zadania w kolejności do ich wagi. Nie wykonasz tutaj w zasadzie nic więcej aniżeli proces sortowania. Jeśli używałeś komputera praca ta będzie szybka i przyjemna.

Rozdzielaj zadania układając je w swoim kalendarzu

Teraz otwórz kalendarz i zapisz dokładnie które zadanie wykonasz w którym dniu. Przy tym podziale skoryguj trochę ich pracochłonność. Czasami zdarza się tak, że proste zadanie może być jednak czasochłonne. Rozdziel je tak, aby w każdym dniu znaleźć jakiś zapas czasowy. Da Ci to komfort który z pewnością Ci się przyda.

Kalendarz i organizacja to podstawa

Kalendarz i organizacja to podstawa

Dziel duże zadania

Często spotykam osoby które przy dużych projektach załamują ręce. Dzieje się tak, ponieważ ogrom zadań niezbędnych do wykonania przytłacza je i nie potrafią sobie z nim radzić. Rada jest jednak bardzo prosta – wystarczy ów zadania podzielić na mniejsze jednostki. Co zyskasz?

Po pierwsze będziesz mógł w bardziej elastyczny sposób nimi zarządzać. Po drugie, mniejsze zadanie wykonuje się ZAWSZE łatwiej, aniżeli duże. Sam fakt złożoności komplikuje wiele i rzuca kilka kłód pod nogi. Pamiętasz zadania matematyczne? Niektóre wcale nie były trudne, jeśli dobrze uszeregowaliśmy wszystkie niewiadome, zmienne i wartości… To przecież tylko kolejne przekształcenia pomagały rozwiązać złożony problem. Zadania matematyczne i te zawodowe są tutaj do siebie bardzo podobne.

Analizuj progres

Kiedy wykonujesz zadania musisz znaleźć czas na samozadowolenie. Ten moment to analiza progresu. Widząc efekty swojej pracy łatwiej Ci zorganizować kolejny dzień. Zaczynasz dostrzegać swoje sukcesy i… stajesz  się jeszcze lepszy!

Bądź elastyczny

Elastyczność w tym przypadku nie oznacza uległości czy zapominania o terminach. Myślę raczej o sytuacji w której z jakiegoś powodu zadanie się wydłuża. Zostaw w takim wypadku jego ukończenie na następny dzień, z którego wykonaj dziś inny projekcik. Finalnie wszystko zostanie wykonane, a Ty nie odczujesz zmęczenia.

Trzymaj się terminów

Tak na zakończenie, jeślibyś nie zrozumiał dobrze moich intencji z poprzedniego punktu. Terminowość to nie zaleta. Terminowość to SKARB. Zawsze będziesz doceniony, jeśli Twoje zadania będą w 100% terminowe.

Organizacja jest łatwa

Jak pewnie zauważyłeś – organizacja zadań jest banalnie prosta! Zatem nie ma się co przejmować przypadkowymi problemami ;-) Dobra organizacja im wszystkim zaradzi!

 

Kubiak Krzysztof


2 odpowiedzi na “Jak się zorganizować – poradnik w 7 krokach”

  1. Damian Słoński napisał(a):

    Osobiście nie zawsze udaje się mi rozdzielić zadania na te najważniejsze i mniej ważne, bo wydaje mi się, że wszystkie są ważne -- co oczywiśćie jest naciągne. Do tej pory korzystałem ze zwykłego notatnika, ale teraz przesiadłem się na trello -- uwielbiam przerzucać zadania do Zrobione. ;)

    Muszę jeszcze dodać do tego kalendarz, prawdopodobnie Google i tak jak napisałeś -- dokładnie określić terminy. Dzięki!
    Damian Słoński ostatnio opublikował…Teraz nadszedł Twój czas!My Profile

    • Kubiak Krzysztof napisał(a):

      Kalendarz Google to chyba w tym momencie najlepsze multiplatformowe rozwiązanie, zatem rekomenduję w 100% ;-)

      Widzę że muszę popracować znowu w CSS bo kilka detali się rozjechało po aktualizacjach pluginów i WordPressa…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge